Strona główna Oferta System wymienny

System wymienny

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, FML udoskonaliła projekt systemu wymiennego betonomieszarka – wywrotka.

System stanowi kompleksowe rozwiązanie między innymi dla kopalni, żwirowni oraz betoniarni.

Na jednym podwoziu klient posiada dwie zabudowy wymienne, betonomieszarkę o wybranej przez niego pojemności oraz wywrotkę (tylnozsypowa, trójstronna, dwustronna, itp.).

Betonomieszarka oraz wywrotka są specyfikowane ściśle pod potrzeby oraz oczekiwania klienta, przy zachowaniu parametrów umożliwiających zabudowę oraz bezawaryjne funkcjonowanie.

Fabryka Maszyn Leżajsk służy swoim Klientom fachowym doradztwem oraz pomocą przy wyborze właściwych rozwiązań oraz konfiguracji podwozia.

System szybkiej wymiany

System jest układem specjalnym przeznaczonym do wymiennego stosowania wszelkiego rodzaju zabudów, które mogą być montowane na podwoziach ciężarowych.

System składa się z następujących elementów głównych:
  • Ramy pośredniej połączonej na stałe z podwoziem.
  • Układu zaczepów bocznych oraz wewnętrznych służących do osadzenia i zabezpieczenia zabudowy zamiennej.
  • Siłowników hydraulicznych pionowych do podnoszenia zabudów.
  • Zabezpieczeń zabudowy na ramie pośredniej.
  • Pulpitu z wejściami szybko-złączy (elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne w zależności od rodzaju zabudowy).
  • Sterowania całym systemem.
  • Układu hydraulicznego ze zbiornikiem oleju oraz pompą o wydajności dopasowanej do potrzeb zabudowy z uwzględnieniem przełożenia.
  • Nóg podporowych odstawczych o nośności do 12 ton dla każdej wymienianej zabudowy.
Opis działania systemu:

Wymiana zabudowy z jednej na drugą odbywa się w czasie 10-14 minut i wykonywana jest przez jedna osobę (kierowca samochodu). Osoba obsługująca, przy użyciu sterowania, po wcześniejszym zwolnieniu zabezpieczeń dodatkowych mechanicznych oraz odpięcia szybko-złączy układowych usytuowanych na pulpicie. Operacja ta zwalnia zabezpieczenia wewnętrzne i zewnętrzne blokujące zabudowę. następnie zabudowa unoszona jest na podwoziu pionowo do góry przez siłowniki hydrauliczne pionowe osadzone końcami stożkowymi w gniazdach wykonanych na zabudowie. W dalszej kolejności następuje wsunięcie ręczne nóg podporowych do gniazd zabudowy (cztery lub sześć w zależności od długości i ciężaru zabudowy). Poprzez opuszczenie siłowników pionowych następuje odstawienie zabudowy i możliwe jest wyjechanie podwoziem.

Po najechaniu podwoziem pod drugą zabudowę odstawioną na nogach podporowych i wykonaniu opisanych wyżej operacji w kolejności odwrotnej cykl wymiany zostaje zakończony.

 

Zakres prac adaptacyjnych wykonywanych przy zabudowach wymiennych:
  • Wykonanie i umiejscowienie gniazd siłowników pionowych.
  • Wykonanie zaczepów zewnętrznych i wewnętrznych blokujących zabudowę na ramie.
  • Wykonanie zaczepów łoża przesunięcia poziomego.
  • Rama główna systemu w kolorze podwozia.
  • Wyprowadzenie wszystkich układów zabudowy na szybkozłącza przystosowane do podpięcia na pulpicie.
Warunki jakie winno spełniać podwozie samochodu:
  • Podwozie wyposażone w przystawkę odbioru mocy przystosowaną do pracy ciągłej.
  • Odpowiednia nośność poszczególnych osi.
  • Rozstaw osi dopasowany do gabarytów zabudów wymiennych, z którymi ma współpracować podwozie.